Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

GYIK

GYIK

Mikor kapom meg a megrendelt terméket?
Raktárunkon lévő termékek?? esetében a várható szállítási idő általában 2-5 munkanap. Raktárhiányos termékek esetében ez tovább húzódhat,? akár 15 munkanapot is igénybe vehet. Ilyen esetben mindig kiértesítünk a várható érkezési időre illetve az esetleges fennakadásokról is. ?Ha ennek ellenére 15 munkanap után sem érkezik? meg a csomagod, kérjük érdeklődj ügyfélszolgálatunk elérhetőségeinek egyikén.
Email: info@tutitermekek.hu
Telefonszámunk: +36 30 258 22 31
Milyen szállítási módok állnak rendelkezésemre?
A mindenkor érvényes szállítási módokról a Szállítás és fizetés pontban kaphatsz információt.
Mi történik, ha nem talál otthon a futár?
A mindenkor érvényes szállítási módokról a Szállítás és fizetés pontban kaphatsz információt.
Milyen fizetési módok állnak rendelkezésemre?
A mindenkor érvényes szállítási módokról a Szállítás és fizetés pontban kaphatsz információt.
Mi a teendő, ha sérülten érkezik a csomag?
Átvétel előtt minden esetben győződj meg a csomag sértetlenségéről! Aláírásoddal igazolod, hogy a termékeket sértetlenül vetted át. Ezt követően Te vagy felelős a termékért. Amennyiben a körültekintő csomagolás és szállítás ellenére a küldemény mégis sérülten érkezik, kérünk jelezd ezt a futárnak mielőtt átvennéd a csomagot és kérd meg, vegyen fel jegyzőkönyvet az esetleges sérülésekről, valamint tájékoztass minket is, hogy minél hamarabb orvosolni tujduk a problémát.
Mit jelent az "Előrendelhető" státusz?
Ezen esetben az adott termék nem áll rendelkezésre ?a ?raktárunk?ban?, viszont már beszerzés alatt áll. Így a megrendelés?edet? nyugodtan leadhatod, kézhezvételkor a rendelés leadásakor aktuális árat kell érte kifizetned. Amint az adott termék beérkezik a raktárunkba azonnal feladjuk a csomagot. A honlapunkon található összes termék – raktárkészlettől függetlenül – megvásárolható.? A "előrendelhető" státusz tájékoztató jellegű információ.
Hogyan gyakorolhatom az elállási jogomat?
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján az Ügyfelet (Felhasználó / Vásárló) - ha fogyasztónak minősül - elállási jog (a termék visszaküldésének joga) illeti meg az interneten történő vásárlás esetén és ezt a jogot néhány kivételtől eltekintve minden esetben gyakorolhatja.

Fogyasztónak az minősül, aki a Ptk. alapján a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Így jelen esetben minden olyan természetes személy vagy magánszemély Ügyfélnek minősül, aki nem egy vállalkozás részére vásárolja meg az adott, általa kiválasztott terméket.

Az elállási jog azt jelenti, hogy internetes vásárlás esetén – azaz interneten (távollevők között) megkötött szerződés esetén jogszabályi felhatalmazás alapján az Ügyfél/Fogyasztó egyoldalúan, indokolás nélkül visszaléphet és az általa vásárolt termék visszaküldése esetén az eladótól kérheti az általa fizetett összeg (így a termék vételára és az esetleges szállítási költség) visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt az Ügyfélnek/Fogyasztónak nem volt lehetősége a termék megvizsgálására, kipróbálására illetve üzembe helyezésére.

Az elállási jog a termék átvételétől számított 14 naptári napon belül gyakorolható.

Az elállási jogát az Ügyfél/Fogyasztó a szerződés megkötésének napja (azaz a termék megrendelésének visszaigazolása) és a termék megérkezésének/átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ebbe a határidőbe (14 naptári nap) a termék átvételének napja nem számít bele.

Az Ügyfél/Fogyasztó elállási jogát az itt található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, azaz annak az Eladó részére e-mail útján vagy postai úton történő megküldésével gyakorolhatja. Az Eladó a nyilatkozat megérkezését visszaigazolja. A nyilatkozatból egyértelműen ki kell tűnnie az Ügyfél/Fogyasztó elállási szándékának.

A termék visszaküldése az Ügyfél/Fogyasztó feladata. Elállási szándék esetében a terméket haladéktalanul, de legkésőbb a kézhezvételtől számított 14 naptári napon belül vissza kell küldenie (postára kell adnia vagy át kell adnia a futárnak), kivéve, ha a Kereskedő vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés költsége minden esetben az Ügyfelet/Fogyasztót terheli.

Az Ügyfél/Fogyasztó felel a termék jellegének/tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot (azaz a termék rendeltetésszerű használatra alkalmasságának megállapításához szükséges használatot) meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, amelyet az Eladó részére köteles megtéríteni.

Az Eladó az Ügyfél/Fogyasztó részére a termék vételárát és a szállítási költséget (amennyiben azt az Ügyfél fizette) az Ügyfél/Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon köteles visszatéríteni, kivéve, ha az Ügyfél kifejezetten beleegyezett abba, hogy a Kereskedő más fizetési módot alkalmazzon. A Kereskedő mindaddig visszatarthatja az Ügyfélnek fizetendő összeget, amíg a terméket az Ügyfél vissza nem küldte vagy annak elküldését kétséget kizáróan nem igazolta.
Meghibásodott az általam vásárolt termék, mi a teendőm?
Az általunk forgalomba hozott összes termék a hatályos jogszabályoknak, valamint a kereskedelmi szabályozásoknak megfelelő jótállással (garanciával) rendelkezik. Ilyen esetben a garancia időtartama alatt kérjük jelezze a hibát ügyfélszolgálatunk elérhetőségeinek egyikén, majd egyeztetést követően a terméket kérjük jutassa vissza a részünkre, hogy a hibát kivizsgálássuk. A visszaküldés költsége minden esetben a fogyasztót terheli. Felhvíjuk figyelmét, hogy a nem megefelelő csomagolásból adódó, a szállítás során bekövetkezett károkért nem tudunk felelősséget vállalni, így kérjük, hogy a terméket biztonságos módon és alaposan csomagolja be, lehetőleg erős dobozba illetve bélelt borítékba. Fontos tudnod, hogy utánvétes küldeményt nem áll módunkban átvenni!
Kosárba raktam a terméket, ezzel már lefoglaltam?
Nem, csak a megrendelés leadását követően érkezik be hozzánk ez az információ, amit a lehető leghamarabb feldolgozunk és tájékoztatjuk a megrendelés státuszáról.
Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről
KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba
• A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
• A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
• A kártyahasználat tiltott.
• A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
• A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba
• Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
• A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba
• A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
• A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba
• Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
• Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
BIZTONSÁG
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.